Minimalizam na radnom stolu pospešuje produktivnost.
Istraživanja pokazuju da nam višak stvari na random stolu remeti fokus i koncentraciju. Red u radnom prostoru i na radnom stolu su pre svega, meni bili potrebni kako bih uspela ostvariti željenu produktivnost. Da bih kontrolisala svoje kreativno rasipanje pažnje i savladala veštinu fokusiranosti na jedan zadatak u određenom vremenskom okviru upotrebila sam veštine za postizanje reda i primenila ih na radno okruženje.
Moram priznati kao kreativcu kojem ideje stalno naviru nije bilo jednostavno početi sa drugačijim pristupom radu. Pre promene dešavalo mi se da radim tri zadatka u isto vreme i da mi radni sto bude prenatrpan papirima, literaturum i ostalim propratnim stvarima koje su služile za tri zadatka. Imala sam veliki radni sto, na kome se nalazila gomila mojih radnih ideja zabeleženih na papirima, papirićima i u različitim rokovnicima. U takvom radnom okruženju bilo je zaista teško održati fokus i produktivnost.
Kako su se radne obaveze povećavale morala sam da preduzmem akciju i promenim ustaljeni način rada i naučim kako da se izborim sa tom lošom navikom koja je znatno usporavala efikasnost. Reorganizovala sam stvari i napravila drugačiji red u prostoru u kom radim. Sada radim mnogo lakše i brže. I ako sam na neki način uvek imala red, prepoznala sam u jednom trenutku da to nije više bio red koji je podržavao nastale promene. Naučila sam kako da budem fokusirana na jedan zadatak kako bih ostvarila efikasnost.
Da biste se na poslu osećali bolje, bili uspešniji, vredniji i puni energije, neophodno je da sredite radni prostor prema sebi i vrsti posla kojim se bavite. Važno je da na radnom mestu postoji određen logičan red. Svaka stvar treba imati svoje određeno mesto. Ako želite da povećate produktivnost i efikasnost počnite da sređujete radni prostor.
Prvo sredite fioke, očistite ih od suvišnih stvari. Imenujte svaku fioku, to znači da u svakoj treba da stoji određeni sadržaj. Rasporedite ih prema važnosti. U prvu stavite one stvari koje najčešće koristite, a u poslednju ono što ne koristite često. Jednu obavezno namenite za lične stvari. One stvari koje su vam važne za rad uvek držite na stolu odnosno pri ruci.
Jako je bitno da papire i dokumenaciju orgnizujete u grupe, kako ne biste stvarali nered i konfuziju. U tu namenu možete koristiti fascikle, određene kutije ili registratore. Obeležite šta se u čemu nalazi ili ih grupišite po bojama ako ste vizuelni tip.
Sklonite iz radnog prostora sve stvari koje vas ometaju i remete pažnju sa trenutnog posla koji obavljate. Na radnom stolu uvek držite samo one stvari koje se tiču zadatka na kojem trenutno radite uz ona osnovna sredstva za rad.
Na kraju radnog dana raspremite sto. Sklonite sve nepotrebne stvari, vratite sve na svoje mesto. Na taj način ćete olakšati sebi početak novog radnog dana i počećete da stičete naviku da svaka stvar i svaki papir uvek stoji na svom određenom mestu. Samim tim nećete više gubiti vreme da tražite stvari.
Imajte listu primarnih stvari koje morate obaviti u toku dana. Takodje, odlično bi bilo da napravite sami nedeljni planer koji će vam uvek biti u fokusu da nešto slučajno ne biste zaboravili. Sve obaveze zapisujte u jednom rokovniku. Nije pametno imati više rokovnika za različite namene. Potrudite se da sve što se tiče posla i obaveza zapisujete na jednom mestu, a ne na tri različita. Za raspored i planiranje možete koristiti i neku aplikaciju. Planiranje je ozbiljan zadatak trudite se da sve važno bude uvek vidljivo kako bi sprečili mogućnost da nešto propustite.
Svima je već poznato da neke kućne biljke prečišćavaju vazduh, smanjuju nivo stresa i stimulišu mozak da radi bolje. Oživite radni prostor biljkama.
Ubacite malo kreativnosti, da bi vam bilo što lakše i zanimljivije kada radite. Biljke podstiču motivaciju, zato unesite u radni prostor onu koji volite i koja će uticati stimulativno na rad. Možete ih držati i na radnom stolu.
Donesite odluku, oslobodite se pribora koji ne koristite. Ne držite na radnom stolu ništa što za vas nema upotrebnu vrednost. Red u radnom prostoru podržava i podstiče produktivnost.
Ovo su male i jednostavne promene koje mogu izuzetno poboljšati vašu radnu produktivnosti i stvoriti više elana za rad, red i organizovanost.
Što je radni sto čistiji to je fokus jači. Verujte nije ni meni bilo jednostavno, ali jeste bilo neophodno. Očistite prostor od suvišnih stvari.
MK
Foto Tea Tomic
Produkti sa fotografija Gift Show Room